<body>
zondag, april 10, 2005

Gisteravond was de fuif van Anke, een goede vriendin van me. Ik zag er echt heel erg tegenop omdat die twee exvriendinnen van me ook kwamen. Uiteindelijk ging ik met tegenzin, maar met leuke cadeautjes, ernaar toe. Eerst was de sfeer wat ongemakkelijk, maar ik had het wel gezellig met Raf en Nadine, ook twee goede vriendinnen van me. Annemarie was er helaas niet, ze ging al naar de peppermill ofzoiets. Vind ik een beetje een rare smoes, dus morgen ga ik haar eens uithoren waarom ze er niet was hihi. Ik voelde me totaal niet op mijn gemak, want het is niet echt leuk om gezellig op een fuif te zitten in de wetenschap dat twee mensen een gruwelijke hekel aan je hebben. De fuif zelf was wel gezellig, eerst hebben we gewoon gekletst en daarna Triviant gespeeld hihi, was wel grappig. Gelukkig ging ik al om 12 uur naar huis, want dat kwam beter uit voor mijn ouders. Om 5 over 12 was ik ook opgelucht dat ik weer in de auto naar huis zat. Het was heus wel gezellig hoor en die twee hebben niks lulligs gedaan, maar je voelt je dan wel ongemakkelijk als je daar zit. Ik ben toch blij dat ik gegaan ben, want ik kan me niet altijd laten wegjagen door hun. Anke was geloof ik ook wel blij met mijn cadeautjes. Morgen moet ik alweer naar school. Aan de ene kant heb ik daar wel zin in, maar aan de andere kant wil ik nog wel wat vrije daagjes hihi.


Gisteren (of eergisteren, dat weet ik al niet meer) heb ik een grote voorjaarsschoonmaak gehouden. Dat was ook wel erg nodig want de laatste tijd verwaarloosde ik mijn kamer ontzettend! Op 29 april heb ik gala, voor mijn gevoel lijkt het heel erg ver weg, maar weet je hoe snel dat al is!? Over 19 daagjes alweer. Daarna heb ik twee weekjes vrij en dan eindexamens. De galajurk heb ik allang, maar de galaschoentjes nog niet. Ik heb hele mooie gezien in het winkelcentrum hier in Maasmechelen. Waarschijnlijk kent iedereen ze al: de bollywoods. Ik vind ze echt heel erg mooi en ze passen perfect bij mijn galajurk. Ik heb een bleekroze jurk van zijde, en dan die zilveren bollywoods eronder. Daarbij doe ik nog oorbellen in en een armband om. Ik heb er nog even aan gedacht om een ketting te kopen voor het gala, maar heb het toch maar niet gedaan. In het dagelijks leven draag ik nooit een ketting en ik vind het ook niet echt bij me passen. Ook al kijk ik eigenlijk wel uit naar het gala, ik zie er ook tegenop. En dat om twee redenen. Ten eerste weet ik niet hoe ik daar moet komen. Iedereen heeft al vervoer en een mooie auto enzo en ik nog niet. Ik heb wel een hele tijd geleden met Rafaella afgesproken om samen te gaan, maar ik hoor haar tegen anderen praten over de auto die ze met Cliff geregeld heeft, en dat soort dingen. Ik wil haar ook niet tot last zijn want wat is voor haar nou leuker om met haar vriendje naar het gala te gaan? Ten tweede is er het grootste probleem. Als ik zenuwachtig ben moet ik overgeven. Ook al adem ik diep in en uit ook al is er niks speciaals, ik moet overgeven. En als dat gebeurt is eigenlijk al je hele avond verpest. Je hebt het idee dat je stinkt, ook al heb je een kilo kauwgumpjes in je mond, en je voelt je beroerd. Ik ben er al vaker mee naar de dokter geweest, maar niks helpt. Ik denk dat ik een week voor het gala om een herhalingsrecept vraag van pilletjes die ik toen heb gehad, en die hielpen de eerste keer goed. Daarna werkten ze niet meer. Maar al is het maar voor een avond, ik wil die avond gewoon niet overgeven. Laat ik die pilletjes maar niet vergeten na te bestellen. Nu weer over op een heel ander onderwerp: wat zal ik morgen aandoen? Ik denk een gewone spijkerbroek, met die nep-allstars die je hieronder in mijn blog ziet, en een roze tshirtje met een grijs vestje. Dat is altijd wel leuk. Maar nu ga ik eerst lekker douchen, en daarna de hele avond op bed lezen!