<body>
dinsdag, april 26, 2005

Heeft een van jullie wel eens gehad dat je op een dag, nee sterker nog, op 5 minuten je hele toekomst veranderde? En dan heb ik het niet over een profielkeuze waar je op het laatste moment toch maar niet voor frans 12 gaat. Regelmatige lezers weten wel dat ik na de Havo op een cruiseschip zou gaan werken. Inderdaad, 'zou gaan werken' verleden tijd dus. Tot gisteren was ik er 100% zeker van, alles was geregeld, cv in orde, veel geld ingestoken etc. Maar op het laatste moment had ik zoiets: nee dit moet ik niet doen, ik kan dit niet. Ik kan niet zolang van huis, ik kan nog niet dat harde werk aan. Wat ik wil is een doorsnee student zijn die het krap aan moet doen en die op zichzelf woont. Dus ik Rafaella, een van mijn beste vriendinnen opgebeld. Of er nog een plek vrij is in het huis waar zij met nog wat andere vriendinnen gaat wonen. Ja hoor nog plek. In pak hem beet, een dag tijd, staat vast dat ik over een paar maanden op mezelf ga wonen en de studie Functiegericht Toerisme en Recreatie op het HBO ga doen. Lijkt me erg leuk. Ik weet wel een beetje van mezelf dat ik impulsief ben, maar dit is toch wel erg impulsief. Nu zit ik dus in de stress of ik niet iets te impulsief ben en of het toch de goede opleiding is en of ik het werk het grootste deel van mijn arbeidsleven wil gaan doen. Op mijn school hebben we zoooo veel loopbaanbegeleiding gehad, maar uiteindelijk blijft het toch een zaak die je zelf moet beslissen, en die beslissing valt bij mij op rare manieren . Mijn ouders waren wel verbaasd en een beetje teleurgesteld, maar ze vinden dat ik moet doen wat ik zelf wil. Maar wat wil ik nou eigenlijk? Ik voel me beter nou ik de beslissing heb genomen om door te leren, maar door die snelle impulsieve beslissing ben ik wat gestresst. Ik ben wel zeker ervan. Het lijkt me geweldig om met vriendinnen samen te wonen a la Friends. Wie wil dat nou niet? Morgen ga ik op excursie naar Keulen met alle ckv2 klassen. Gaat hopelijk heel gezellig worden. Heb er wel zin in! Als ik morgen niet al te moe ben komt er een uitgebreid verslag!